Zgłoszenia obiektów ochronnych należy dokonać do 31 marca 2025 r.
Zgodnie z art. 207 ust. 3 ustawy z dnia 5 grudnia 2024 r. o ochronie ludności i obronie cywilnej, na właścicieli, użytkowników wieczystych oraz zarządców obiektów budowlanych został nałożony nowy obowiązek zgłoszenia budowli ochronnych, które przed dniem wejścia w życie ustawy pełniły funkcję schronów lub ukryć.
Kto jest zobowiązany do zgłoszenia?
Obowiązek dotyczy właścicieli, użytkowników wieczystych lub zarządców nieruchomości, na których znajdują się budowle ochronne – schrony lub ukrycia – istniejące przed wejściem w życie ustawy.
Termin zgłoszenia:
Zawiadomienie należy złożyć do właściwego miejscowo wójta, burmistrza lub prezydenta miasta w terminie do 31 marca 2025 r.
Zgłoszenie powinno zawierać:
• adres nieruchomości lub numer działki, na której zlokalizowana jest budowla ochronna,
• tytuł prawny do nieruchomości lub informację o sprawowaniu zarządu nad obiektem,
• dane kontaktowe właściciela, użytkownika wieczystego lub zarządcy.
Zawiadomienie można składać osobiście w Urzędzie Gminy w Celestynowie ul. Regucka 3, przesłać pocztą tradycyjną (na adres Urząd Gminy w Celestynowie ul. Regucka 3, 05-430 Celestynów) lub elektroniczną – ug@celestynow.pl