Piknik rodzinny, warsztaty dla mieszkańców oraz piknik agroturystyczny to trzy inicjatywy sołectw nagrodzone w konkursie „Sołectwo z inwencją”!
Uczestnicy konkursu
W konkursie wzięło udział pięć sołectw, które zgłosiły chęć realizacji na swoim terenie dodatkowej inicjatywy. W wyniku oceny spośród nich wyłonione zostały trzy.
Laureaci i nagroda
Zwycięskie przedsięwzięcia realizowały będą następujące sołectwa: Podbiel, Zabieżki, Dąbrówka. Koszty realizacji każdego z nich w wysokości do 10 tys. zostaną sfinansowane przez Gminę.
Opis wybranych przedsięwzięć
Podbiel, przeprowadzi piknik rodzinny pod nazwą „Wianki, Motanki, Gwizdanki czyli Podbiel na ludowo” w ramach jednodniowego spotkania zaplanowano min.: występ dziecięcego zespołu ludowego ze Szkoły Podstawowej w Podbieli, występ zespołu „Podbielanki”, przedstawienie dla najmłodszych grane przez rodziców i dzieci, warsztaty plecenia wianków i motanek, przejażdżki bryczką. Dodatkowo wydarzenie to zakłada realizację inicjatyw finansowanych w ramach projektu Fundacji Orlen – „Podbiel – moje miejsce na ziemi”.
Zabieżki, zorganizują warsztaty „Czas na relaks – odnowa ducha i ciała”, poprzez które będą integrować mieszkańców.
Podczas warsztatów podzielonych na bloki tematyczne odbędą się m.in. wykłady na temat depresji i temu jak jej zapobiegać, które poprowadzi psycholog, nauka masażu twarzy kamieniami „gua sha” poprowadzona przez kosmetologa. Nie zabraknie też warsztatów z pracy twórczej czyli pokazu tworzenia świec sojowych.
Dąbrówka, zorganizuje „Piknik agroturystyczny z pokazem pierwszej pomocy przedmedycznej”. Podczas pikniku uczestnicy będą mogli poznać w praktyce technikę jazdy konnej oraz jak prawidłowo osiodłać konia i go pielęgnować. Dowiedzą się także jak wcześniej pozyskiwano mleko od krów. Odbędą się także warsztaty z wyrobów serowych oraz degustacja kuchni staropolskiej. OSP wspólnie z MDP zorganizuje pokaz pierwszej pomocy przedmedycznej oraz prezentację sprzętu gaśniczego.
Gratulacje i podziękowania
Wszystkim sołectwom gratulujemy pomysłów a laureatom życzymy sprawnej organizacji spotkania, tak aby w drugim etapie konkursu zawalczyć o dodatkową nagrodę dla swojej miejscowości!
Dziękujemy za uczestnictwo w konkursie pozostałym sołectwom: Celestynów oraz Regut.