Zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach obowiązkiem gminy jest:
Co najmniej raz na dwa lata przeprowadzić kontrolę właścicieli nieruchomości, na których znajdują się zbiorniki bezodpływowe (szamba) lub przydomowe oczyszczalnie ścieków.
Kontrola będzie dotyczyła:
- Sprawdzenia czy mieszkaniec posiada zawartą umowę z przedsiębiorcą posiadającym stosowne zezwolenie na odbiór i utylizację odpadów płynnych
- Sprawdzenia dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za tę usługę (rachunki, faktury vat), które potwierdzać będą regularność wywozu szamba/oczyszczalni.
Obowiązkiem mieszkańca jest podpisanie umowy z przedsiębiorcą
Osoby, które nie zawarły jeszcze umów na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników z przydomowych oczyszczalni ścieków, powinny uczynić to jak najszybciej.
Termin kontroli i kto ją będzie prowadził:
- Pierwsze kontrole planowane są do przeprowadzenia już w LIPCU br.
- Prowadzone będą przez pracowników urzędu, którzy będą posiadali upoważnienie Wójta oraz legitymację służbową.
WAŻNE INFORMACJE
W celu sprawnego przeprowadzenia kontroli prosimy mieszkańców o przygotowanie dokumentów tj. umów oraz potwierdzenia opłaty za opróżnianie szamba lub oczyszczalni z ostatnich 6 miesięcy